dilluns, 24 d’octubre del 2011

CROQUETES


Reconec que sóc una adicta a les croquetes, quan les veig en alguna botiga que em mereixin confiança o en algun restaurant, no m'hi puc resistir . La veritat és que poques vegades en quedo satisfeta, no sé si és perquè no estan gaire ben aconseguides o perquè estic molt acostumada a les que faig jo. Les meves les trobo boníssimes i no entenc quan la gent diu que són difícils de fer perquè jo les faig molt sovint, concretament cada cop que faig una bona olla d'escudella.
De fet les meves croquetes són de la carn de l'escudella i per mi considero que són les més gustoses. També m'agraden les de bacallà però n'he trobat poques que m'agradin, hi ha una carnisseria a la Cerdanya, a Puigcerdà que es diu Mas Blanch que per mi fan les millors croquetes de bacallà, a partir dels gustos que hi trobo he intentat fer-les jo però encara no ho he aconseguit del tot.
La meva filla, que considera la cuina de la seva iaia Maria insuperable i per tant molt millor que la meva, diu que l'únic que faig millor que la iaia Maria són les croquetes, per tant anem a explicar-les

Ingredients.

Carn que poso per fer l'escudella: cuixa i petxuga de pollastre, costella de vedella i óssos d'espina de porc
Ceba
Farina
Llet

Per arrebossar:

Farina
Pa ratllat
Ou



Quan faig escudella faig una olla molt grossa per això hi poso molta carn i així l'aprofito per fer croquetes. Aquesta recepta la faig a ull però intentaré posar-hi indicacions de mesura per poder-ho fer.

Agafem tota la carn d'olla i la desossem. La passem per una picadora perquè quedi fina, 1,2,3.
Sofregim una ceba grosseta perquè sempre en surt molta carn picada, i quan ja està rossa hi posem tota la carn, fem unes voltes i hi tirem unes 3 o 4 cullerades grans de farina depenent de quantitat de carn.


La fem coure juntament amb la carn i la ceba perquè perdi el gust de cru i ja hi podem tirar la llet, tant la tiro freda com natural, és indiferent.



En tiro un bon raig perquè desfaci bé la farina, vaig remanant-ho tot fins que es veu que la massa va lligant i es forma com una crostra a sota la paella, és el  moment  d'abocar-ho en una plata fonda.

Ho cobreixo amb paper de film perquè no s'assequi de sobre i quan està fred ho guardo a la nevera.


Passades les hores, quan tinc temps, faig la forma.

Amb una cullera vaig agafant massa i amb les mans ben netes les hi dóno la forma típica de les croquetes. Quan les tinc totes fetes, les passo per farina, ou i pa ratllat.

Ja estan apunt de coure amb oli abundant perquè així es couen més ràpid i no queden empapades d'oli. Deixeu-les reposar sobre un paper de cuina absorvent i a punt de menjar.
Ja veureu que bones. Com que en faig moltes les poso en un tupper i les guardo al congelador. Sempre va bé tenir-ne. Et soluciona qualsevol àpat.



1 comentari:

  1. Ai croquetes, quina delícia!!
    Gràcies per interessar-te per la Recepta del 15! El logo el pots agafar del nostre bloc, amb el botó dret del ratolí hi cliques i poses "Guardar imagen" i ja és tot teu! Si veus que no es veu bé o alguna cosa, ens envies un mail! :)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina