dilluns, 14 de novembre del 2011

PA D'OLIVES NEGRES I CANSALADA








Aquest mes "La recepta del 15" ens ha proposat que fem pa, quina sort, perquè ara m'ha agafat la dèria de fer pa.


M'agrada mirar pels diferents blogs i veure les diferents receptes i consells, n' hi ha tants com blogs diferents hi ha , però tots serveixen pels possibles dubtes que em vindran. Ja n'he fet alguns de pans i la veritat és que tots han quedat molt bons i el més important lo bé que m'ho passo fent-lo. El Joan diu que sort que m'ho passo bé perquè amb l'esforç que suposa, temps i energia que es gasta ha de compensar per no comprar- lo a la fleca del poble que surt a una mínima quantitat de preu.
Em part de raó que surt més barat anar-lo a comprar però és que jo al meu poble no en trobo cap que m'agradi, secs, sosos i sempre hi ha el mateix, amb lo poc que costa innovar amb el pa així que ho faig jo.

La recepta d'avui l'he treta del llibre del Richard Bertinet " PANES", però he fet alguna variació.


INGREDIENTS

500 g de farina de força
20 g de sèmola
15g de llevat fresc de forner
10 g de sal
50 g d'oli
120 g de massa mare
320 g d'aigua
Cansalada (bacon)
Olives negres


Agafem tots els ingredients secs i els barregem tot desfent el llevat amb els dits com ens explica bé el Richard Betinet. Després afegim l'oli i finalment l'aigua. Podem treballar- ho dins un bol o en una màquina d'amassar. Jo ho he fet en la panificadora en el programa 11 d'amassat de masses. Després d'acabar el programa, 1,30h l'he tret de la màquina i l'he posat sobre el marbre una mica enfarinat perquè m'ha semblat que encara estava molt líquida. 






En el llibre quan et diu que l'has d'anar treballant amb les mans no et diu quan temps, jo em pensava que no ho feia bé perquè no h havia manera que es quedés més o menys consistent. Crec que ha passat de 20-30 minuts quan la massa se m'ha anat lligant, per tant crec que en aquest llibre falta la indicació del temps de treball.
Mentre ho deixo reposar una mica, en una paella fregeixo el bacon tallat a troços i després ho barrejo amb les olives negres tallades. Quan està fred ho barrejo amb la massa de pa i ho poso en un bol enfarinat perquè reposi i augmenti tot tapat amb un drap i el col.loco dins el forn apagat. 


Al cap de 1 hora ja ha llevat de tot i el torno a treballar sobre el marbre enfarinat anar fent doblecs com ens diu en el llibre i el poso en el motlle de vidre enfarinat on el couré al forn. Ho torno a tapar i el torno a deixar reposar al forn tapat.


Passada una hora el trec del forn i el pre- escalfo a 250 graus. Faig uns talls a la massa amb un ganivet afilat o el tallador de pizzes, l'enfarino una mica per fora i el poso al forn tapat amb la tapa de pyrex.

 Baixo el foc a 200 graus durant 30-35 minuts. Quan ja veig que quasi bé està trec la tapa amaba amplt de compta perquè s'acabi de daurar i ja està acabat.
L'olor que es desprèn és " fantàstica" com diu l'Eduard Punset.











9 comentaris:

  1. Aquest pa té una pinta genial i de gust segur que és boníiiissim! Als pobles pots trobar pans molt bons o pans que són més normals, tot depèn del forner, l'experiència, la competència o les ganes d'innovar! potser a les ciutats hi ha més competència i ara sembla que això dels forns i els pans diferents sigui un negoci d'or, sense oblidar que és una feina que necessita molta dedicació! Tot i així... per què no t'ho penses i muntes un forn al teu poble? segur que tindries èxit :)
    Bet

    ResponElimina
  2. Acabo de dinar i em menjaria un trosset del teu pa, deu tenir un gust deliciós!!! Recolzo el que diu la Bet, eh? ;)
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Vaia dia que porto de gana amb els pans. El teu amb olives i cansalada deu passar sol!

    Irma

    ResponElimina
  4. Amb aquest pa ja dines!!! :-D
    Molt bona la idea de barrejar-hi coses, a mí m'encanta fer-ho.

    Bon profit!
    Petons

    ResponElimina
  5. Precioso, tiene una pinta genial y seguro que está sabrosísimo.
    Un besito

    ResponElimina
  6. T'ha agafat la dèria? Si es que fer pa és començar i quedar enganxat!;)
    T'ha quedat molt bé!
    Petons.

    ResponElimina
  7. Mmmm quina bona pinta, segur que deu ser boníssim!

    ResponElimina
  8. T'ha quedat fantàstic, amb les olives negres i la cansalada ha de quedar molt gustós.

    ResponElimina
  9. Quin pa més gustós!!! Llàstima que no tinguem temps de fer pa cada dia, perquè menjaríem com uns reis!!! Aquest pa comparat amb el de compra, ni punt de comparació de bo!!!

    ResponElimina