dilluns, 21 de gener del 2013

Brioix Crémantaise

Brioix Crémantaise o Brioix al Cava. 



Un nou repte proposat pel Comando Panarra que és un grup de Facebook capitanejat pel nostre estimat Daniel Jordá, entre nosaltres i carinyosament ,"Putuchef", on ens plantegem qualsevol repte que giri al voltant de la farina.



Aquesta vegada, el Daniel ens ha proposat de fer aquest brioix. És una recepta del Mof Joseph Dorfler.
Entre tots crec que ens han sortit uns brioixos bastant acceptables i molt bons, ara només falta que el Daniel ens faci les crítiques constructives.


INGREDIENTS

Poolish:

250g cava
325g de farina de força
30g de llevat fresc

Fórmula:

Tot el poolish
1100g de farina de força
30g llevat
30g sal
170g sucre
350g d'ou
350g llet
550g mantega
75g panses amb rom


PROCEDIMENT

Primer de tot haig de dir que jo he fet la meitat de tots els ingredients perquè en sortia molta quantitat.
Preparem el poolish, barrejant tots els ingredients i procurant que no quedin grumolls. Ho deixem reposar 2 hores o fins que dobli el volum.

Passat aquest temps ja podem continuar amb la fórmula. Podem amassar-ho a ma, panificadora o amassadora. Ho barregem tot, jo ho he fet a la panificadora per amassar-ho bé, després ho deixem reposar 1 hora a temperatura ambient  i després ho posem a la nevera durant tota la nit. Ho vaig començar fer al voltant de les 6 i a les 8 del vespre ho vaig posar a la nevera fins l'endemà.
Passades aquestes 12-15 hores ho treiem de la nevera perquè agafi temperatura. Formem boles d'uns 200g com a mínim. Jo vaig fer 2 boles per motlles rectangulars.
Ho deixem fins que doblin de volum.
Pintem d'ou i podem decorar d'ametlles filetejades....
En el farciment jo n hi vaig posar panses, també s'hi pot posar perles de xocolata.
Escalfem el forn a 180ºC i ho col.loquem fins que agafi un color daurat, uns 20-25 minuts en el meu cas perquè eren bastant grans.
Els treiem i ho deixem reposar sobre una reixeta.

Repte superat , han sortit molt bé i boníssims , com sempre. Gràcies al Daniel Jordá i a tots els companys i companyes del "Comando Panarra".





5 comentaris:

  1. Ostres, que original! deu ser boníssim aquest brioix... encara recordo unes magdalenes de cervesa que vaig fer i des de llavors, sóc molt fan de posar alcohol a les masses... petons!

    ResponElimina
  2. Increíble, Rosa Maria, quina pinta. En Daniel jordà és la canya, amassant el pa i ensenyant la gent!! Petons

    ResponElimina
  3. Jo encara tinc el cava el llevant i esperante que els encete...vull animar-me perquè té molt bona pinta! Marta

    ResponElimina