dijous, 11 d’abril del 2013

Pèsols estofats amb pernil




Ja estem a la primavera i tot i que podem trobar pèsols congelats tot l'any, ara ja arriben els primers de la temporada, ben petitons i tendres.
Aquest any tindré una collita casolana de pèsols i faves. Després vindran les cireres, albercocs, prunes i peres. Tot en petita escala però al ser de casa és molt més bo.

INGREDIENTS

1 kg de pèsols ja desgranats
1 ceba mitjana
Tomàquet triturat
Pernil salat


PROCEDIMENT

Fem un sofregit amb la ceba tallada ben petita, deprés el pernil tallat petit i de seguida una cullerada de tomàquet triturat.
Ara ja hi podem posar els pèsols i una mca d'aigua. Just per cobrir-los. Ho deixem coure una mica hi afegim la sal i al cap de 10- 15 minuts com que són tendres ja estan  cuits.





10 comentaris:

  1. Aquesta setmana els vaig fer jo i són tan ràpids de fer i tan bons...!!! Els vaig fer com tu i, a més del pernil hi vaig afegir una miqueta de beicon, per si ho vols probar.

    Fins aviat!

    *Pilar*

    ResponElimina
  2. Noia, quin verd més bonics tenen aquest pèsols que has cuinat!!! Em fan venir una gaaaana!!!

    ResponElimina
  3. Quina pinta que tenen aquests pèsols! A mi, així saltejadets, em tornen boja! Han d'estar boníssims si dius que són fets a casa! Ja m'agradaria a mi tenir un hortet!
    Molts petons! :D

    ResponElimina
  4. Collita casolana?? Enveja... ;) els pèsols de temporada són deliciosos, però si a sobre són de casa... Mmmm!
    Marta

    ResponElimina
  5. Mira, és un d'aquells plats boníssims en el que mai penso!!! 100% de temporada!! A veure si compro pèsols avui...
    :)

    ResponElimina
  6. Enhorabona Rosa Maria! t'hem atorgat el premi Best Blog! Un petó des de http://cuinantentrellibres.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  7. Per cert, ho oblidava, t'he escollit per un premi, si passes pel meu bloc ho veuràs!!! Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Jo li a fageixo a la caçola 4 ous dusos, partits per la mitat, cuant faltan 5 o 8 minuts. Que faigi un xup xup se li possa per sobre el suquet dels pésols i
    quedan molt bons.
    Bon Profit.

    ResponElimina