dijous, 2 de gener del 2014

Boeuf Bourguignon



Per Sant Esteve em tocava cuinar. Ja fa setmanes que vaig començar a pensar i decidir el menú. Volia fer alguna recepta nova i em vaig decantar per la cuina francesa. Vaig provar el Coq au vinel que em va agradar molt però per variar una mica del pollastre que ja menjariem per Nadal va guanyar el Boeuf Bourguignon. Quina recepta fer servir.....era molt fàcil , per molt que busqués per internet la recepta més famosa és la de la cuinera americana Julia Child que va revolucionar la cuina americana adaptant les receptes franceses per ells. Aquesta recepta també la vaig consultar amb la Gemma del blog Fogons de la cuina a la taula  que ja l'havia feta i li havia quedat fantàstica.

La seva recepta no em va defraudar gens, la vaig gaudir cuinant i després menjant, pertant èxit rotund.



INGREDIENTS

2kg de carn de vedella ( jo vaig utilitzar cap de mort)
150g de cansalada viada
2 pastanagues
2 cebes
1 porro
Tomàquet concentrat o triturat
1l de vi negre (ideal si és Borgonya)
250g xampinyons
200g d'escalunyes
Mantega
Oli
Sal


PROCEDIMENT

El dia abans hem de preparar la carn. La tallem a dauets d'uns 5cm i la salpebrem i enrossim.
Reservem. Tallem la ceba, les pastanagues, el porro i ho sofregim. Al final hi afegim el tomàquet.
La cansalada la tallem i la fregim també . 
En una cassola gran o un tupper gran ho posem tot junt i hi afegim el litre de vi, ho tapem i ho guardem a la nevera fins l'endemà.
Ho treiem de la nevera i tot ho afegim a la cassola o cocotte. Ho podem coure als fogons o al forn.
Al cap d'una hora i mitja aproximadament, depenent de la carn ho destapem i treiem tota la carn , passem tota la salsa i verdures pel colador xinès i ho retornem a la cassola.
Mentre hem anant coent les escalunyes amb mantega durant uns 15 minuts a foc baix.
Ara ja ho podem posar tot junt a la cassola, la carn, la salsa , els xampinyons, la cansalada i les escalunyes. Ho deixem una mitja hora més o menys i llestos.

Gràcies Julia Child per la fantàstica recepta, he disfrutat moltíssim.









1 comentari: