dilluns, 8 de setembre del 2014

Berlines





La primera entrada al blog després de vacances i començo amb una de forta. Ja feia molts dies que ho volia provar de fer des de que les vaig veure al fantàstic blog de La receta de la felicidad.

He procurat menjar les mínimes perquè són una bomba i venint de vacances amb tots els excessos que hem fet no convenen.
Suposo que ja us imagineu que estan boníssimes.




INGREDIENTS


500g farina de força
65 g de sucre
15 g de llevat fresc
4 ous
Pell de mitja llimona ratllada
150 g aigua
125g mantega
Oli de girasol per fregir

PROCEDIMENT


És la típica massa de bolleria.
Agafem tots els ingredients excepte la mantega i els barregem en un bol. Jo ho he fet a mà però molt millor en una amassadora.
Quan està tot ben barrejat hi posem la mantega en forma de pomada i procurem barrejar- ho. Costa molt integrar la mantega, sembla impossible però amb paciència i anar fent plecs i reposos al final ho tindrem ben amassat.
Ho tapem amb film i ho deixem 1,30-2 h. Després ho posem una altra vegada sobre el taulell i amassem 2 minuts més. Ho tornem al bol , filmem i a la nevera tota la nit.
L'endemà ho posem sobre el taulell una mica enfarinat , desgasifiquem i anem fent boles d'uns 45-50 g. Les posem damunt la placa de placa o safata deixant espai entre les boles, les aixafem una mica i les deixem tapades amb un drap fins que doblin volum, 1,30-2 hores.
Ja podrem preparar la fregidora amb oli de girasol nou i quan arribi a uns 160-180 graus o fins que es vegi calent però no surti fum hi anem posant les boles, 3-4. Les girem al ser roses i les posem damunt de paper absorvent.
Ja tenim el sucre a punt i les arrebossem.
Llestes per menjar

Si voleu es poden farcir de crema, xocolata....

Comencem bé la temporada oi? Fins aviat






10 comentaris:

  1. Jo no n'he menjat maii. Es com un xuxo sense crema? T'han quedat molt bé!

    ResponElimina
  2. I tant que comences bé la temporada...molt requetebé! M¨apunto la recepta d´aquestes berlines que fan una fila espectacular.

    ResponElimina
  3. T'han quedat genial! Són tan bones...i farcides encara són més pecaminoses! Petons!

    ResponElimina
  4. Ostres si han d'estar boníssimes!! Però és veritat que són una bomba, però de les que costa resistir-se!!

    Un petonet!

    ResponElimina
  5. perfectes i espectaculars, així és com t'han quedat.

    ResponElimina
  6. Ja fa dies que les veig a la banda dreta de la pantalla quan entro al meu bloc i sempre em quedo embovada!! M'encanten!! Són superiors a mi! En vaig fer una vegada i MAI més i així que apareixen als supermercats... intento mirar cap a una altra banda però no sempre ho aconsegueixo!! T'han quedat espectaculars i segur que són boníssimes!!
    Petons guapa

    ResponElimina
  7. Rosa Maria, que bones que tenen de ser i el color perfecta.

    ResponElimina
  8. Berlines casolanes, quina delicia! Me les apunto perque el meu fill em faria l'onada si li preparo alguna cosa així! No coneixia el teu blog i me esta agradant moltíssim, vaig a seguir visitant-lo a veure que més coses bones tens. Jo també en tinc un, si vols visitar-me em farà molta ilusió. em trobes quí

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  9. Hola guapa, mucho tiempo sin verte!!!
    Venia a decirte que mañana le toca a tu tapa de bacallá al ajoarriero salir en mis posts callejeros...estuvo delicioso!!! a toda la familia le encanto de veras!!!
    Muchas gracias por todo y por esa fabulosa receta!!!!
    Me llevo una berlina para el postre ;)
    Cariños a miles!!!

    ResponElimina