dilluns, 15 de desembre del 2014

Costellam de vedella al forn






Hi ha receptes que les veus per la tele, altres en revistes, llibres de cuina, blogs d'altres i companys, Pinterest i també al famós Youtube.
Així va ser , al Youtube, quan un dia no sé què buscava i em vaig trobar aquesta recepta del Jamie Oliver.
Al veure la foto final, lo tendre que quedava la carn, ben talladeta amb el seu os i la salsa per sobre, que vaig veure clar que l'havia de provar.




INGREDIENTS

Costellam de vedella tallat a tira ben ample
Sal
Pebre

Per la salsa

Suc de la carn
Kètxup
Salsa Perrins
Mostassa
All
Rom negre
Sucre morè o mel


PROCEDIMENT
  • Agafem les tires amples de costella i les salpebrem. Les posem en una safata de forn i les pintem amb oli.



    Tapem bé tota la safata amb paper de plat i la posem al forn a 100º durant 8 hores. Això diu a la recepta original, jo he volgut escursar el temps i ho he posat a 150-180º durant 2-3 hores.


    Passat aquest temps ho treiem del forn i agafem el suc de l aplaca que ha deixat anar la carn i, la posem en un pot i llavors treiem tot el sobrenadant de sobre que és l'oli. 


    Amb la resta del suc ho tornem a la safata i la posem sobre els fogons, hi afegim la resta d'ingredients de la salsa, ho remenem i amb aquesta salsa tornem a pintar la carn per sobre i la tornem a posar al forn també a 100-150º uns 20 minuts i ja estarà llesta per menjar.
    Molt i molt bo




2 comentaris:

  1. Que bo Rosa M.!! M'encanta la carn al forn (a més de trobar-ho super pràctic) Nosaltres hi fem molt les costelles de porc al forn així que em puc imaginar el gustet del teu plat!! :)
    Bon dia guapa!!

    ResponElimina
  2. Mmmm m'encanta com t'ha quedat! Clar que siguent d'en Jamie Oliver no m'extranya! Aquesta me l'apunto! Un petò i que passis molt bones festes amb els teus, bon Nadal!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina