dilluns, 28 de març del 2016

Mona de Pasqüa 2016


Ja tornem a ser temps de mones, i aquest any he decidit fer-la amb un farcit més lleuger amb crema de taronja. La base del pastís és la base Genovesa típica, ja sabeu que el secret és batre-ho molt bé per incorporar aire ja que en aquesta preparació no hi posem llevat.
Ha quedat molt bona i hem gaudit d'una bona celebració de Pasqüa.



INGREDIENTS

Base genovesa

4 ous
120g farina( 100g farina blanca +20g Maizena)
120g sucre
Pessic de sal

Crema de taronja

1 ou
Pell ratllada d'una taronja
130g suc de taronja
150g de sucre
20g Maizena
200g nata de 35%


PROCEDIMENT

Primer he de preparar la base.
Escalfem el forn a 170ºC
En una amassadora hi posem els rovells d'ou i el sucre, ho batem bé fins que estiguin ben blanquejats.
A part batem les clares amb el pessic de sl fins que estiguin ben muntades.
Incorporem una mica de les clares als rovells, barregem bé amb una cullera
Hi afegim les farines ben tamitzades
La resta de les calres i barregem en compte de que no s'abaixin.
El motlle és de 20cm i ja el tinc untat amb mantega i encamisat amb farina.
Posem la preparació dins el motlle i ja el posem l forn que el tinc calen t a 170 graus amb els focs de dlt i baix sense aire.
Al cap de 40 minuts ja és cuit. He posat un escuradent i ha sortit ben net.
El deixo refredr sobre una reixeta. Al cap de 5 minuts el puc desmotllar i el deixo sobre la reixeta.



Per preparar la crema de taronja

Poso tots els ingredients en un bol i ho trituro. Ho poso al foc ben baix i ho coc durant 15 minuts anant remenant.
Ho deixo refredar. Queda una consistència de crema més fluida.
Monto la nata i l'afegeixo a la crema ja freda.
Ho deixo refredar a la nevera fins el moment de decorar.

Preparem un almívar 

50g sucre
50g d'aigua
Suc de llimona

En un cassó hi posem tots els ingredient i ho deixem coure uns 10 minuts.



Muntatge de la mona

Obrim el pastís per la meitat i hi posem l'almívar.
Omplim de la crema de taronja. Tapem
Posem per sobre la resta de la crema i decorem pels costats amb uns bastonets de xocolata.
Al final els ous i conillets

Bona Pasqüa



dissabte, 13 de febrer del 2016

Limoncello II




Ja tinc una altra entrada també amb una recepta de limoncello. Aquella la vaig fer amb  un licor base d'orujo. La d'avui és amb alcohol i ha quedat espectacularrrrrr
Ara ja he fet una provisió de Limoncello per temps.


INGREDIENTS

7 llimones
1l d'alcohol etílic( d'ús alimentari)
3l d'aigua
1.350g de sucre


PROCEDIMENT

Tot comença posant a macerar amb l'alcohol les pells, sense part blanca, de les 7 llimones.
Tapem el pot de vidre i el guardem en un lloc fresc durant uns 10-12 dies.
Preparem un almíbar suau amb l'aigua i sucre i quan està fred l'afegim al preparat anterior sense les pells de llimona.
Ja podem omplir ampolletes i a la nevera.
Ha quedat molt bo.





dilluns, 4 de gener del 2016

Filet Wellington. "Solomillo Wellington"

Aquest any per Sant Esteve , em vaig decantar per fer aquest plat. És molt vistós, diferent i molt bo.
A més a més és molt fàcil de fer. Hi ha diferents variants per la recepta, la primera que vaig fer va ser canviar el filet de vedella per un filet de porc ibèric. L'altra va ser posar només xampinyons en lloc de la Duxelle que es posa que és una barreja que es fa amb xampinyons i ceba ben picada i tot ben fregit.
El résultat final ha estat molt bo. Segur que repetiré un altre dia.


INGREDIENTS

1 filet de porc ibèric
1 làmina de pasta de full
Paté d'ànec
200g de xampinyons
Pernil salat
Ou
Salsa espanyola o de rostit per acompanyar



PROCEDIMENT

Es fregeix el filet després de salpebrar-lo per tots costats. Quan ja està enrossit es reserva.
Ara saltegem els xampinyons en una paella amb una mica de sal.
Ja podem muntar tots els ingredients junts.
Estenem la lamina de full i la untem amb el paté. Després hi posem els xampinyons per sobre.

Ara posem els talls de pernil salat de manera que quedin centrats i per poder tapar després el filet.






Posem el filet al centre i el tapem amb el pernil. Després ja podem tapar-ho amb la làmina de full que la tanquem amb una mica d'aigua al extrem per segellar bé.


Tanquem bé tots els extrems i li donen la volta. La posem damunt d'un paper de forn i la pintem tota per sobre amb ou batut. 

Punxem una mica la lamina de full perquè respiri i no s'infli i la coem al forn ja calent a 180ºC durant uns 35 minuts.


La treiem i la podem servir de seguida amb la salsa que volguem d'acompanyament.
Va quedar impressionant  de bo.



Les fotos que he posta  estan fetes el mateix dia excepte el resultat final que no la vaig fer per Sant Esteve perquè ja tenia tots els convidats a taula. Com que en vaig fer dos i un va sobrar sencer, ens el ven menjar l'endemà i les fotos son d'aquest dia, ja no es veu tant cruixent pero molt bo tumbé



dimarts, 15 de desembre del 2015

Brioix en panificadora










Fa anys que tinc una panificadora. Al principi la feia servir bastant, però després em vaig passar al costat fosc de la força i m'agradava més amassar a mà.
Fa poc em vaig comprar una amassadora i aquesta part també la fa la màquina. Per tant pobreta va quedar abandonada dins un armari.
L'altre dia veient receptes de panetonnes i brioixos en panificadora vaig decidir tornar-la a utilitzar.
La veritat és que és molt còmode. Amb 5 minuts com a molt ho col.loques tot a dins i te'n oblides fins que sona el pi-pi-piiiiiii que t'indica que ja està llest el pà. Només l''has de treure i deixar refredar sobre una reixeta.
Me n'he tornat a enamorar, i aquest brioix ha quedat molt bo.

INGREDIENTS
2 ous
145g mantega a temperatura ambient
60g llet
55g sucre
1 culleradeta de cafè de sal
365 g de farina de força
1 paquet de llevat instantani



PROCEDIMENT

Agafem la panificadora i treiem la cubeta. Hi anem posant tots els ingredients líquids com els ous, llet, sucre i la mantega, després la farina, llevat i la sal ben separada.
Programem al programa de pa ensucrat o similar. A la meva Moulinex és el 6.



Seleccionem, el pes a 500g i torrat mig o lleuger. El programa dura unes 3 hores. En algun moment, quan ha passat mitja hora torna a sonar un pito que és per si en aquest moment hi vols afegir alguna cosa com per exemple, perles de xocolata, fruites confitades, fruits secs....
Quan el programa s'ha acabat, pita i llavors ja la podem apagar , treiem la cubeta, deixem refredar una mica i desmotllem sobre una reixeta.
Ha quedat boníssim.









dilluns, 9 de novembre del 2015

Pastís de poma amagdalenat






Una altra alternativa pels esmorzars i sobretot berenars, ara que ja fa més fresqueta i em ve molt de gust juntament amb un cafè, és aquest Pastís de poma tipus magdalena.
Ja us vaig dir que últimament prefereixo cakes o pastissos per berenar més que masses abrioixades . A més a més es fan molt més ràpid i no has de planificar- ho abans per fer la fermentació.
Qualsevol pastís o cake que hi afegeixes poma queda molt més tendre i gustós i aquest ha quedat molt bo.
Aquesta recepta l'he adapatada d'una que vaig trobar al Pinterest del Blog de  la Mathilde, http://mathildeencuisine.over-blog.com



INGREDIENTS

150g farina
1 sobre d'impulsor químic
120g mantega
100g sucre
4 ous
Pell de 2 llimones ratllades
800g poma
Suc d'una llimona

PROCEDIMENT

Agafem les pomes, les pelem i tallem a trocets. Les posem en un bol juntament amb el suc de la llimona.
A part batem bé fins que quedi cremós, la mantega i el sucre. Després hi afegim la pell de llimona i hi anem afegint els ous d'un en un.
Finalment afegim la farina amb l'impulsor.
Ara ja hi posem les pomes i ho barregem amb una espàtula i ja ho podem posar dins el motlle ,encamisat amb mantega i farina.
El forn ja el tenim calent a 200graus i el coem uns 5 minuts i dezprés l'abaixem a 180graus durant uns 20 minuts més.

El treiem , el deixem refredar i .....a berenar!


divendres, 6 de novembre del 2015

Blaa. Panets irlandesos. Cubanito









El mes d'octubre les noies de Bake the world van proposar fer aquests panets tan tendres, els Blaa. Són uns panets típics irlandesos i que van molt bé tant per combinar amb dolç com salat.
Aquest vegada els he preparat i els he gastat tos per sopar per fer un sopar de bocates. Vaig decidir fer els famosos entrepans cubans, "cubanitos".
Van quedar boníssims i tant els panets com el farcit és molt fàcil de fer.

INGREDIENTS

500 g farina de força
10g sal
10g mantega
20g llevat fresc
20g sucre
275g aigua tèbia


PROCEDIMENT

En un bol desfem el llevat amb aigua tèbia i el sucre. Reservem uns 10 minuts i començarà a fer bombolletes.
Mentre ja podem preparar la resta d'ingredients: farina, mantega, sal. Finalment el preparat anterior.
Ho posem a l'amassadora i ho barregem uns 10 minuts.
Ho deixem reposar fins que dobli volum.
Desgasifiquem i dividim la massa en 8 porcions.
Reposem 10 minuts i bolegem les porcions. Les posem dins d'una placa de forn enfarinada i deixem que es toquin , així quedaran de forma quadrada típics d'ells.


Deixem que facin la segona fermentació durant 40-50 minuts.
El forn ja el tenim calent a 200 graus i ja els podem coure, abans de posar enfarinem per sobre.
Els deixem refredar sobre una reixeta i a menjar.







CUBANITOS


Untem els panets amb mostassa
Una capa de cogombrets avinagrats
Llom adobat a la planxa
Formatge Cheddar
Pernil dolç


Ho escalem sobre una planxa després d'estar muntats i els tapem amb una tapa de cassola per presionar. Els girem eslcalfem per l'altre banda i a menjar

Boníssims.

Aquest entrepà també l'he fet amb altres pans, com panets per hamburgueses i amb molletes.






dissabte, 31 d’octubre del 2015

Panellets

Recepta actualitzada i amb unes fotos una mica millors. Bona Castanyada
Aquesta és la millor recepta , ja no faré més proves.

Avui dijous se m'ha acumulat la feina, havia d'acabar el repte d'octubre de Film and Food perquè s'havia de penjar el divendres 28 i a més a més també volia fer els panellets perquè demà divendres marxem i me'ls volia endur ja fets.
Per tant tarda estressada i sort de la pluja que et feia venir ganes d'estar a la cuina prop del forn.

Com cada any sóc l'encarregada de suministrar els panellets a tota la meva família, m'agrada fer-los, tot i que a mi no m'agraden, sóc més de castanyes.


                         





INGREDIENTS

750 g ametlla pols
500 g sucre 
1-2 patates petites
1 rovell d'ou
Pell de llimona ratllada


Per decorar:

Els de Pinyons: necessitem pinyons i ou
Els de coco: coco en pols
Els de xocolata i coco: xocolata en pols i coco en pols
Els de crocant: ametlla crocant
Els de cafè: cafè soluble


Primer de tot bullim les patates amb aigua, quan ja estan ben bullides les treiem i les deixem refredar una mica i ja les podem aixafar amb una forquilla i barrejar amb el sucre. S'anirà desfent el sucre i anirà molt bé per arrejar amb l'ametlla.

Mentre, en un bol gran hi posem l'ametlla,el rovell , la llimona ratllada i hi anem afegint el sucre i la patata per anar lligant la massa.

Després ja separes la massa depenent dels diferents tipus que vulguis fer.





Per fer els de pinyons

En un plat hi poso un ou ben batut i hi tiro els pinyons i amb molta paciència agafo les boles que he fet de la massa i les passo per la barreja fent força amb les mans perquè s'enganxin els pinyons


Per fer els de coco

Agafo parts iguals de massa que de coco, ho barrejo amb les mans i els hi donc una forma de piràmide.


Per fer les de xocolata i coco

Agafo massa i hi afegeixo a ull xocolata en pols i coco. Ho barrejo tot junt i els hi he donat forma de bola


Per fer els de crocant

Agafo massa i l'he barrejat amb una ametlla crocant que vaig trobar i els hi he donat forma quadrada i rodona

Per fer els de cafè

Ho barrejo amb cafè soluble instantani i li dono forma de gra de cafè.

Pre-escalfes el forn ben calent a 200ºC i els vas posant sobre un paper sulfuritzat a la safata del forn.
S'han de coure de manera separada cada tipus de panellet. En pocs minuts queden cuits, quan veus que estan una mica torradets ja els pots treure i esperar que es refredin per col.locar-los en plates.

A la que están freds, ja están apunt de menjar.




BONA CASTANYADA