Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Crema Catalana. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Crema Catalana. Mostrar tots els missatges

dijous, 19 de març del 2015

Crema Catalana o Crema de Sant Josep




Avui és 19 de març, dia de Sant Josep, i a Catalunya és costum, sobretot fa uns anys, quan era un dia festiu ,fer Crema Catalana.
Segur que a totes les cases en feien, a nivell individual en tartaletes o un gran bol o plata de crema.
L'altre dilema és si la crema ha d'estar cremada o no. És qüestió de gustos, cremar-la vol dir posar-hi sucre per sobre i llavors cremar-la amb una pala metàl.lica o un cremador amb gas.
A mi personalment m'agrada més sense cremar, per tant a casa la faig així. L'altre cosa és que si la fas en forma de cassoletes o de pastís hi posis alguns fils de sucre cremat per sobre per decorar.

INGREDIENTS

500 g de llet
4 rovells d'ou
100 g sucre
20g maizena
Pell de llimona
1 canó de canyella

PROCEDIMENT

La podem fer en format ràpid al microones, queda molt bé, és infalible i a més a més molt ràpida.
Agafem tots els ingredients excepte la llimona i canyella i ho triturem amb la batidora.
Hi afegim la pell de llimona i el canó de canyella i ho posem al microones a màxima potència durant 3 minuts.
Ho treiem i remenem amb una cullera. Ho tornem a posar al microones durant 2 minuts més.
Treiem la llimona i canyella i ho tornem a batre amb la batidora.
Ja la podem repartir en tartaletes o en una plata gran.
Unes postres ben tradicionals i boníssimes. A més a més aquesta recepta de crema la podeu utilitzar com a base de moltes altres receptes.
Bon dia de Sant Josep


dimarts, 6 de maig del 2014

Pastís de Crema Catalana


Aquest any per Sant Josep vaig fer una nova versió de la Crema Catalana en forma de pastís. Ens va agradar tant que ja l'he repetit vàries vegades. És molt fàcil de fer i molt bo.


INGREDIENTS

500 ml de llet
4 rovells d'ou
100g de sucre
25g de farina de blat de moro (Maizena)
3 fulls de gelatina
1 canó de canyella
Pell de llimona

Per la base

150g de galetes ( les que volguem)
50g de mantega


PROCEDIMENT


Primer hem de preparar la base. En una màquina que tinguem per picar hi posem les galetes juntament amb la mantega. D'aquesta manera ens quedarà perfecte per posar ben triturat. Si no en tenim, posem les galetes en una bossa de plàstic i amb un corró o mà de morter li donem cops fins triturar-ho ben fi. Desfem la mantega al microones i ja podem omplir el motlle que tenim forrat amb paper sulfuritzat.
Tant d'una manera com de l'altre, ho repartim bé i llavors ho aixafem ben fort perquè quedi ben compacte. Ho posem a la nevera perquè quedi fred.

Preparem la crema: posem els fulls de gelatina en un bol amb aigua perquè s'hidratin. Podem fer la crema en versió ràpida al microones o al foc. Posem la llet , els rovells, el sucre, la Maizena i ho triturem bé. Hi posem la pell de llimona i la canyella i al microones a potència màxima durant 3 minuts. Ho treiem ho remenem i el tornem a posar 2 minuts més. Després treiem la canyella i la llimona i ho tornem a triturar. Ja la tenim apunt. La deixem refredar una mica i hi afegim les fulls de gelatina ja hidratats, ho remenem fins que quedin ben desfets i ja podem omplir el motlle del pastís.
El deixem  a la nevera unes 2-3 hores perquè quedi ben quallat.
A l'hora de presentar-lo el podem posar així sol o amb sucre cremat per sobre.