dimarts, 25 d’octubre del 2011

ESCUDELLA

Avui per completar l'anterior recepta, toca explicar d'on surt tota la carn de les croquetes.
A casa sóm 4 i ens agrada molt l'escudella, sobretot a la meva filla i a mi. Ara ella està estudiant a Anglaterra, el seu menjar no li entusiasme gaire  però ja li he promès que quan torni el plat que es trobarà a taula serà un bon plat de sopa i les meves croquetes.
Sempre en faig una olla ben grossa perquè així ja en tinc per vàries vegades, per això s'ha d'omplir de força carn i verdures.








INGREDIENTS


Costella de vedella (2 o 3 troços)
2-3 òssos d'espinada de porc
1 cuixa de pollastre
1 petxuga de pollastre
2-3 òssos de vedella ( m'agraden del genoll)
1-2 òssos de pernil
1 nap
1 xirivia
1-2 porros
1-2 pastanagues
1-2 branques d'api
1-2 patates


Pilota:


Carn picada de porc
1 all
Julivert
1 ou
Pa ratllat




PROCEDIMENT




Agafo l'olla que en el meu cas és molt grossa, em sembla que és de 15 l, i l'omplo d'aigua freda i la poso al foc ben fort.



Hi poso tota la carn i els òssos i ho deixo perquè s'escalfi. Quan comença a bullir l'aigua va sortint una escuma que s'ha d'anar treient, són les impureses de les carns. Això es diu desescumar el caldo.



Una vegada  està sense escuma hi afegeixo  un bon grapat de sal i totes les verdures pelades, netes i tallades a troços.





Quan fa estona que bull hi tiro la pilota que prèviament he preparat en un bol amb la carn picada de porc, all, julivert, ou i pa ratllat. Ho barrejo tot junt i li donc forma de pilota i a l'olla.



L'olla ha de bullir entre 2,5 i 3 hores perquè quedi ben gustosa i ja està apunt de menjar. separem el brou de totes les verdures i les carns i el posem en una altra olla que el farem coure amb la pasta que volguem.



Les verdures les apartem i la carn en podem menjar que és la famosa "Carn d'olla", o com és el meu cas la desosso i en faig croquetes.
La pilota la serveixo amb les carns o a vegades les faigs petites i les poso a la sopa.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada