diumenge, 10 de febrer del 2013

Bagels del Daniel Jordá




És el clàssic panet de New York tot i que el seu origen és polac. M'agrada molt per esmorzar, em combina molt bé tan en dolç amb mantega com amb salat amb tomàquet i pernil.
Ja tenia penjada la recepta que utilitzava i que m'agraden molt i ara he volgut provar aquesta recepta del llibre de Panes Creativos del Daniel Jordá. Han sortit de textura algo diferent però iguals de bons, pertant alternaré les dues receptes.

INGREDIENTS

500g farina
350g massa mare(opcional)
10g sal
5g de llevat o 15 g si no tens massa mare
200g aigua
1 ou
50g mantega
Sèsam cru

PROCEDIMENT

Amassem tots els ingredients excepte la mantega, a ma o bé amb una amassadora. Quan tot estigui ben integrat hi afegim la mantega en consistència pomada. Ho barregem i amassem tot bé.
Ho deixem en repòs durant 45 minuts , tapat amb un drap o film.
Després ja podem fer les boles d'uns 90g aproximadament i els hi donem la forma típica dels bagels amb el forat al mig. Hem de fer un forat gros perquè té tendència a tancar-se al augmentar de volum. Esperem que augmentin de volum fins el doble. Jo els he posat dins del forn apagat perquè no tinguin corrent d'aire.
Posem l'olla al foc amb una mica de bicarbonat(això m'ho ha dit la Mercè Maruri, perquè quedin més dauradets i brillants, ho faré la propera vegada). Quan bulli ja hi podem posar els bagels d'un en un o dos, depenent del tamany de l'olla. Els deixem uns 20 segons per cada cara. Els escorrem bé i ja els podem posar sobre la safata de forn. Per sobre podem decorar amb llavors de sèsam o no. El forn ha d'estar calent a 220ºC.
Amb 8-10 minuts ja queden cuits i dauradets.
Els deixem refredar sobre una reixeta i a menjar. Són boníssims i tant combinen amb dolç com amb salat.
Jo els tallo per la meitat i els congelo i així cada dia per esmorzar me'n trec un.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada