dijous, 4 d’abril del 2013

Bunyols de bacallà amb pasta choux





Pel dia del meu aniversari volia fer un dinar familiar, com sempre m'havia de decidir sobre el menú.
Vaig optar per fer uns entrants variats i nous. Volia provar coses noves. Finalment ho vaig treure tot del blog de la Sílvia,  Chez Silvia
Vaig fer: - Bunyols de bacallà amb pasta choux i maionesa de mel
                - Patates braves
Com a plat principal , com que erem molts, vaig fer unes mandonguilles amb llenegues.

Tot va quedar molt bo, un èxit.


Bunyols de bacallà

INGREDIENTS



Bacallà

Pasta choux: 60g mantega, 50g farina, 90g de llet, julivert, all i 3 ous.

MAIONESA DE MEL

1 ou, oli, all petit, julivert, sal i 2 cullerades de mel


PROCEDIMENT

Agafem el bacallà, el sequem bé i el confitem en un cassó amb oli a foc baix. El deixem 2 minuts i el retirem.
Per fer la pasta choux: en un cassó hi posem la mantega, quan ja estigui fosa hi afegim l'all i la farina de cop. Ho remenem bé una estona perquè es cogui bé. Després afegim a poc a poc la llet, remenem i barregem fins que es desenganxi bé de les parets del cassó.
Ho treiem del oc i ho deixem refredar. Després afegim els ous d'un en un. No afegim cap ou fins que l'anterior no estigui ben integrat.
Ara ja ho podem guardar a la nevera fins el moment de coure els bunyols.
Posem oli a escalfar, agafem el bacallà a trocets  petits i els passem amb l'ajut de dues culleretes per la pasta choux.

Els coem i els deixem sobre paper absorvent.
Els servim acompanyats de la maionesa de mel.













6 comentaris:

  1. Aquesta versió deu ser genial, sempre n'he fet dels normals i corrents. Algun dia els hauré de provar de fer.

    ResponElimina
  2. Són una delícia, els bunyols de bacallà. Amb pasta choux no ho he provat mai, Rosa Maria. M'ho apunto! Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  3. He fet moltes coses amb pasta choux, però bunyols de bacallà no!!! Jo també ho anoto!!! Una abraçada!

    ResponElimina
  4. M'encanten els bunyols de bacallà i aquests tenen molt bona pinta. Tens un bloc molt maco :-)

    ResponElimina
  5. Molt bona pinta!! Genials! intentaré fer-los durant el cap de setmana com a sopar de "tapes" però jo els faré amb gambes crec ja que a casa el bacallà...i és una llàstima perquè a mi m'encanta!!! :)

    ResponElimina
  6. Acabem de sopar les gambetes amb la pasta choux i han sortit boníssimes! Gràcies per l'idea ;)

    ResponElimina