divendres, 30 de novembre del 2012

Pèsols amb pernil

Avui és el dia en què tots hem de col.laborar pel  Gran Recapte del Banc d'Aliments. Aquest any pretenen recollir sobretot llegums seques, oli, llet i llaunes de conserves de peix.













La meva aportació per les receptes dels blogs serà uns Pèsols amb pernil.




INGREDIENTS


Pèsols congelats (1Kg)
50g de pernil salat
1 ceba
Tomàquet triturat


PROCEDIMENT



Agafem els pèsols congelats amb la mateixa bossa, la punxem amb un ganivet i la posem al microones a la màxima potència durant el temps que indiqui el paquet, normalment uns 10 minuts.
Mentrestant en una cassola hi sofregim la ceba tallada ben petita i quan ja estigui rossa hi posem el pernil i una mica de tomàquet.
Quan els pèsols ja estan cuits els incorporem a  la cassola. Ho remenem tot una mica i hi afegim una mica d'aigua i sal, que faci la xup xup uns 5 minuts i llestos.









dimarts, 27 de novembre del 2012

Magdalenes a l'oli d'oliva

Les  magdalenes  són bones per esmorzar, berenar, entre hores, de postre..... Poden ser dolces i salades, i cadascuna d'elles té tantes variants com cuiners i cuineres diferents hi hagi. Però el que està molt clar és que totes elles són molt bones.






Aquest mes les noies de  Memòries d'una cuinera ens han proposat de fer Magdalenes. Tinc moltes ganes de veure'n el recull que en faran perquè tindrem receptes per cada dia de la setmana. Quin perill, ja podem anar comprant motlles per poder-los omplir. I parlant de motlles, no creieu que cada vegada són més bonics? 


He fet unes magdalenes salades, molt semblant a les típiques que faig normalment però l'oli d'oliva li dóna un gust molt bo, molt d'abans.

Magdalenes a l'oli d'oliva

INGREDIENTS

4 ous
225g de farina
225g de sucre
160g d'oli d'oliva suau (0,4º)
1 sobre d'impulsor químic (Royal)
Pell de mitja llimona ratllada




PROCEDIMENT

Separem els rovells de les clares. Muntem les clares a punt de neu.
Barregem i blanquegem els rovells amb el sucre amb una batidora de varilles. Després hi afegim  l'oli i la farina i l'impulsor tot ben tamitzat. Barregem amb una espàtula i hi afegi la pell de la llimona ratllada.
Finalment hi posem les clares amb compte de no barrejar-ho massa.
Ho deixem reposar a la nevera un parell d'hores.
Escalfem el forn a 180ºC i hi posem les magdalenes dins el motlle omplint fins a 2/3 parts.
Al cap de 10-15 minuts ja estan rosses i cuites. S'hi pot posar abans d'anar al forn una mica de sucre sobre de cadascuna perquè hi quedi el toc cruixent del sucre.









dijous, 22 de novembre del 2012

Tiramisú

Postre italià per excel.lència. Segur que hi ha tantes receptes com cuiners/eres diferents hi hagi. N´hi en format pastís i en format copa.




Jo prefereixo en format copa, queda més cremós i no tan compacte com els que he menjat que més aviat sembla un pastís de Tiramisú.
És ràpid i fàcil de fer .


INGREDIENTS

150g cafè expresso
Rom o qualsevol altre licor, Amaretto...
2 cullerades soperes de sucre
3 ous
80g sucre
250g mascarpone
Cacau per decorar
Melindros


PROCEDIMENT


Preparem el cafè i el barregem amb les 2 cullerades de sucre i el raig del rom. Banyem els melindros en aquesta preparació i els escorrem una mica i els posem a la base de la copa o motlle que utilitzem.
Barregem les iemes dels ous amb el sucre fins que quedi blanquinós i a part muntem les clares a punt de neu.
Afegim el formatge a les iemes i ho barregem i després hi incorporem les clares. Ja tenim la segona massa feta
Posem aquesta preparació sobre els melindros empapats i ho posem  a la nevera fins el moment de servir-ho que hi empolsimarem per sobre una mica de cacau.







dijous, 15 de novembre del 2012

Conill amb llenegues blanques

Nou repte de  La recepta del 15, aquest mes toca cuinar bolets.
Amb l'estiu que ens ha fet semblava que aquest any tampoc tindríem bolets, però a partir del setembre i sobretot  a l'octubre la cosa s'ha animat i finalment han sortit els esperats bolets. M'agrada anar-ne'n a buscar i menjar-los, pertant ho gaudeixo per dues bandes.





Al mes d'agost ja en comencem a collir si l'any és bo, per La Cerdanya, però amb la sequera d'aquest estiu no calia ni provar-ho. Pel setembre vem començar a trobar rovellons, ceps i fins i tot llenegues blanques.
Pels voltants de Caldes de Montbui, ahir vem trobar carlets que també són molt bons ben guisadets.
De tots ells , em quedo amb les llenegues. És un bolet molt fi i molt gustós, que més volem. Les faig normalment amb conill i el gust d'un potencia al de l'altre per això no vaig ni dubtar-ho a l'hora de triar una recepta.

Conill amb llenegues blanques

INGREDIENTS

1 Conill
1 ceba
3 grans d'all
Tomàquet triturat
Conyac
Llenegues
Aigua

PROCEDIMENT

Trossegem el conill a troços i els fregim dins la cassola. Després hi afegim la ceba tallada en juliana i els grans d'all.
Quan tot està ben rossejat i tirem el tomàquet triturat fins que redueixi una mica. Un raig de conyac i esperem que s'evapori l'alcohol.

A part hem rentat les llenegues i les passem per la paella. Afegim una mica de sal i quan ja estan cuites les afegim a la cassola del conill.
Ho deixem uns minuts i ja estarà. Quanta més estona estigui tot junt més bo serà, pertant ideal per fer el dia abans que encara estarà més bo.



dimecres, 7 de novembre del 2012

AIG'2012

Ja ha arribat el regal de la meva amiga invisible. Quina il.lusió. Fa dies que quan arribo a casa després de treballar penso.....haurà arribat ja el regal?



Doncs si ja el tinc aquí i ha vingut des de Galícia. Me l'ha enviat la Mª José del blog Laurel y Canela que no coneixia i que a partir d'ara seguiré amb moltes ganes. De moment pel que he vist té coses boníssimes.

Anem al regal i ha estat super bé. Aquí teniu les fotos totes detallades amb el pot per guardar qualsevol aliment, la bossa per refredar ampolles, la maquineta per fer escuma a la llet i finalment una super caixa plena de pastes de te que quasi no he pogut fer les fotos perquè a casa meva tots les havien de provar. Semblavem tots nens petits.





Moltes gràcies Mª José per tot i jo també disfruto molt a la cuina, crec que cada vegada m'agrada més.
Moltes gràcies també a la Joana de Mis recetas bordadas per organitzar-ho tot.

Muchas gracias Mª José

diumenge, 28 d’octubre del 2012

Pa amb massa mare del Daniel Jordà

Aquest pa ha estat el resultat d'una setmana molt interessant ,on el prestigiós  forner, Daniel Jordà, Panes creativos, via Facebook ens ha anat guiant i donant les premises i els passos per fer una massa mare. 




A partir d'aquesta masa mare que hem estat alimentant i cuidant durant 6 dies, el dissabte ens va donar 3 receptes per poder-la utilitzar. Els passos i recepta de la massa mare la faré en el següent post.








  1. Un pa de cervesa negra i ceba
  2. Un pa normal
  3. Una pizza

Ja he fet els tres. El primer dia vaig fer el pa de cervesa i ceba. Va quedar molt bo i molt gustós, però li va costar molt pujar, va quedar més aplanadet.

La pizza va sortir espectacular. Ara, si, que ja tinc la recepta definitiva per fer la base de pizza.
Avui finalment he fet el Pa "normal".

Tots els passos han sortit perfectes i molt bé. El pa ha sortit espectacular, ha grenyat i molt cruixent.

INGREDIENTS per les tres preparacions:

Pa de cervesa

500g farina de força
10g sal
30g oli
20g mantega
mitja ceba picada
330g cervesa negra
10g llevat fresc
150g massa mare


Pa normal

500g farina força
60g integral
60g civada
150g massa mare
340g aigua a 20ºC
10g sal
5g llevat fresc


Pizza

500g farina
10g sal
35g mantega
15g llevat fresc
150g massa mare
300g llet



PROCEDIMENT

Les tres receptes s'amassen igual:

  1. Barregem tots els ingredients
  2. Reposem 10 minuts
  3. Fem el primer plegat de la massa.( Això vol dir que agafem la massa de sobre el taulell amb les dues mans però només amb els dits , l'aixequem i la tornem al taulell amb un cop i l'anem girant mentre ho anem fent. Unes 10 vegades)
  4. Reposem 10 minuts
  5. Segon plegat de la massa
  6. Reposem 10 minuts
  7. Plegat final
  8. Deixem que dobli el seu volum dins d'un bol tapat amb paper film.
  9. Formem la peça, treient-li l'aire. Tornem a fer uns plecs i acabem en forma de bola donant-li tensió a la massa
  10. Repòs, fins que dobli el volum. Dins d'una panera amb un drap amb farina i tapat.
  11. Posem la massa al forn, prèviament hem fet uns talls per on volem que grenyi(s'obri).
  12. El forn ha d'estar ben calent. Per aquest últim pa, l'he cuit dins d'una olla amb tapa de vidre. D'aquesta manera té més humitat i puja millor.
  13. 45-50 minuts fins que estigui cuit.

Pa normal

















divendres, 26 d’octubre del 2012

Bábovka

Avui us porto aquest pastís que vaig copiar de l'Elena de Delicious Stories. Per la seva foto em va semblar molt bo, clar que ella sempre fa unes fotos impressionants, però en realitat ha sortit molt bo i ja l'he repetit varies vegades.


És un pastís xec, la combinació del formatge i la taronja fan que quedi molt esponjós i aromàtic. També he fet la mateixa versió amb llimona però m'agrada més amb taronja.

INGREDIENTS

300g de farina
250g sucre
250g mantega
250g de mascarpone
4 ous
16g d'impulsor químic (1 sobre)
1 taronja (suc i ratlladura)
1 cullerada de sucre glaç


PROCEDIMENT


Pre-escalfem el forn a 180ºC. Separem les clares de les iemes. Muntem les clares a punt de neu i les guardem. En un altre bol posem les iemes amb el sucre i amb una batedora de varilles les muntem fins que  quedin ben blanques. Després hi afegim la mantega en pomada, el suc i pell de la taronja i finalment el formatge. Ho barregem bé.
Agafem la farina i el impulsor i ho afegim al bol anterior i amb una espàtula ho integrem tot. Finalment hi afegim les clares.

Untem un motlle de Bundt, o sinó qualsevol que tingueu i l'omplim amb tot el preparat i el posem al forn uns 45 minuts.
El deixem refredar uns 10 minuts i després el tombem sobre una reixeta fins que quedi ben fred.
Es pot empolsimar , ja fred, amb sucre glaç.